.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معارفه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد
شمال نیوز: مراسم آئین تکریم و تجلیل از خدمات دکتر محسن اعرابی و معارفه دکتر حسین رنجبران بعنوان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار شد .

شمال نیوز: مراسم آئین تکریم و تجلیل از خدمات دکتر محسن اعرابی و معارفه دکتر حسین رنجبران بعنوان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار شد .

به گزارش شمال نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم  که با حضور اعضای هیات رئیسه ، مدیران  و کارکنان دانشگاه و  جمعی از مدیران شبک های  بهداشت و درمان شهرستان های استان مازندران برگزار شد، ضمن قدردانی از دکتر محسن اعرابی گفت: در حوزه مدیریتی اعتقادی به تغییرات زیاد ندارم و معتقدم پیش از تغییر افراد، تغییر سیستم ها مهم است  و  تغییرات در برخی موارد به سیستم آسیب می زند  و باید ازداشته های خود به خوبی نگهداری کنیم  .

دکتر سید عباس موسوی حوزه بهداشت را حوزه ای ساختارمند دانست و ادامه داد: دانشگاه یک محیط عملی است که باید مباحث و گفتگوهای آن نیز علمی باشد و ما  در برنامه ریزی هایی که در حوزه بهداشت با آقای دکتر اعرابی  داشتیم ، گفتگوها مبتنی برعلم بود و درحال حاضر نیز خدمت ایشان در بخشی دیگر می تواند برای دانشگاه علوم پزشکی فرصت خوبی باشد تا به حوزه ارتباطات بین المللی دانشگاه کمک کند.

وی با تاکید بر ارتباطات بین بخشی در حوزه بهداشت، ادامه داد: برای پیشبرد اهداف نظام سلامت باید ارتباطات خوبی با فرمانداران، نهادها و سازمان های مختلف برقرار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بدنه مدیریتی توانمند و قدرتمند می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد با تاکید بر ادامه جدی فرآیند اجرای پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی الکترونیک در استان ، گفت: حوزه معاونت بهداشتي  دانشگاه دربرگیرنده بزرگترین شبکه بهداشت کشور است  که باید قدر آن را بدانیم و این دستاورد محصول تلاش تمام افرادی است که زحمات فراوانی در این حوزه کشیدند.

دکتر حسین رنجبران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه در حوزه بهداشت باید هدف های چهارگانه سازمان جهانی بهداشت  شامل سلامت جسمانی، روحی و روانی، اجتماعی و معنوی به صورت جدی پیگیری شود افزود : در دهه ۶۰ بالغ بر ۳۰ هزار نفر بر اثر وبا، اسهال و استفراغ و .. فوت می کردند اما امروزه این رقم به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است و آن چیزی که در حال حاضر در سیستم شبکه بهداشت استان مازندران اتفاق می افتد بی نظير است و از کشورهايي مانند آمريکا براي فراگيري سيستم هاي اجرايي در حوزه بهداشت وارد کشور مي شوند و درس آموزي مي کنند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر طرح پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: پرونده الکترونیک، نسخه نویسی و سطح بندی در نظام ارجاع از جمله برنامه های این حوزه است که در سطح بندی در سطح یک موفق بودیم ولی در سطح دو و سه باید کارهای بیشتری انجام دهيم .

دکتر رنجبران  با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر معظل جامعه ما شده است، افزود: ۷۳ درصد مرگ و میر به دلیل بیماری غیرواگیر است و استان مازندران در چاقی رتبه نخست و دیابت رتبه ۷ را دارد که این آمار برای ما زیبنده نيست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه خود مراقبتی را در جامعه نهادینه شود، گفت: افرادی که  افزایش سواد سلامت در مردم را نشانه گرفتند باید پیگیر ماموریت های خود باشند که به اهداف تعیین شده برسند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مستقیمان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سخنانی ضمن تجلیل از سجایای اخلاقی دکتر اعرابی از اقدامات تاثیر گذار و  خدمات و دستاوردهای ارزنده وی در مدت زمان تصدی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدردانی کرد و  ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر رنجبران بعنوان معاون جدید بهداشتی دانشگاه اظهار امیدواری کرد این حوزه  با وجود مدیر پرتلاشی همچون دکتر رنجبران همچنان شاهد پیشرفت و توسعه در بخش های مختلف خود باشد  و در راستای خدمت به مردم گامهای موثرتری برداشته شود.

دکتر محسن اعرابی، معاون پیشین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه استان مازندران در حوزه بهداشت جزو برترین استان های کشور می باشد، گفت :  یکهزارو ۱۱۰ خانه بهداشت و تعداد زیادی مراکز بهداشتی دراستان وجود دارد و درحال حاضر یکهزار پزشک خانواده به مردم استان خدمات ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه مازندران رتبه برتر را در ساخت و سازها دارد، افزود: در گذشته بسیاری از مراکز بهداشتی استان استیجاری بود که از سال ۹۳ تا کنون ۲۵۰ خانه بهداشت و بیش از ۷۰ مرکز خدمات جامع سلامت احداث شد و ۳۰ مرکز نیز در حال احداث می باشد که زمینه خدمت را برای همکاران ما فراهم کرده است.

دکتر اعرابی  با اشاره به این که در سال ۹۱ برنامه پزشک خانواده در استان اجرایی شد و در اجرای آن بیمه سلامت و تامین اجتماعی کمک کردند با بیان اینکه ۸۰ درصد پزشک خانواده شهری از بخش خصوصی هستند، افزود: پزشکان با سرمایه خود آمده اند و خدمتی که بیمه ها از آن ها خریدند را به دولت ارائه می کنند و واگذاری به بخش خصوصی را در طرح پزشک خانواده به خوبي ببينيم.

معاون بهداشتی سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۱۰ درصد بیماران دیابتی و فشارخون ثبت شده در سامانه کشوری از مازندران هستند، گفت: استان مازندران ده درصد جمعیت کشور را ندارد ولی با مداخله ای که از سال ۹۱ آغاز شده قدم های اول به خوبی برداشته شد که ان شاالله در سال های آینده تاثیرات ملموس آن را خواهید دید.

دکتر اعرابی به گردشگر پذیر بودن استان اشاره کرد و ادامه داد: ۳۶۰ نیرو در قالب طرح تحول سلامت فعالیت می کنند که عمده آن ها بازرسین بهداشت، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای هستند که از واحد های تهیه و عرضه مواد غذایی بازدید می کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.259 seconds.